Stel je voor…
… dat er tóch monsters onder je bed liggen. Wat doe je dan?
… dat je kunt zijn wat je wilt. Wie of wat zou je willen zijn?
… dat er een uitgestorven kever in je school woont. Waarom overleefde hij?
Uitgangspunten
Als illustrator en schrijver van kinderboeken stel ik mezelf steeds de vraag: ‚stel je voor…’ en ook voor kunsteducatie-projecten is dit het uitgangspunt. De lessen beginnen steeds met een verhaal. Dat kan één van mijn prentenboeken zijn of een verhaal dat speciaal is bedacht voor een project of voor de school. Aan de hand van het verhaal gaan de kinderen zelf aan de slag. Afhankelijk van het verhaal, de duur van de lessen en de wensen van de school kan dat vanalles zijn: kijken naar- en praten over een tekening, (karakter)schetsen, materiaalonderzoek doen, verhalen verzinnen- en illustreren of zelfs een hele boek maken.
Kernwaarden
Vrijheid in- en vertrouwdheid met tekenen, fantaseren en experimenteren zijn kernwaarden die ik in mijn werk erg belangrijk vind en dit wil ik de kinderen ook meegeven.
Ik bied verschillende lessen aan: van illustratieworkshops van een uur tot schoolbrede projecten van meerdere lessen. De lessen kunnen in overleg ingepast worden in een schoolthema, het cultureel erfgoed van de school of -omgeving.
Graag ga ik met u in gesprek over de mogelijkheden.
Voor een afspraak of een vrijblijvende offerte kunt u gebruik maken van het contactformulier, een e-mail sturen naar: post@mariekevanditshuizen.nl
of bellen: 06 17510657.